>Sanatorium Uzdrowiskowe CHEMIK
>Ośrodek Wypoczynkowy Wielki Błękit Danuta i Ryszard Urbańscy S.C.
>Dom Gościnny Maria
>Domki Letniskowe nad Zalewem Sulejowskim
>Baltic Korona Apartamenty
Wiadomości
WALIZKA POMYSŁÓW NA NOWY SEZON
Autor: Marzanna Wisniewska, data: 2005-11-08 10:04:00

TOUR SALON 2005 – podsumowanie targów

Kolejna, 16 już edycja TOUR SALONU odbyła się w dniach od 19 do 22 października 2005. W tych największych w Polsce targach turystycznych oraz odbywającej się równolegle Wystawie Produktów i Usług dla Hotelarstwa i Gastronomii GASTRO-INVEST-HOTEL wzięło udział ponad 770 wystawców z 49 krajów z wszystkich kontynentów. Targowe ekspozycje zwiedziło blisko 18.000 osób , z czego około 6.000 podczas dni branżowych, kiedy to wstęp na targi miały wyłącznie osoby zawodowo związane z turystyką po uprzedniej rejestracji. Targowe wydarzenia już po raz drugi „na gorąco” relacjonowały „Wiadomości Turystyczne”. TOUR SALON objął swoim patronatem Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Niezwykle bogata oferta wystawców
Podczas szesnastej edycji TOUR SALONU tradycyjnie zaprezentowały się wszystkie polskie regiony. Szczególną uwagę zwiedzających przyciągało stoisko Regionu Partnerskiego – Województwa Lubuskiego. Liczne pokazy, konkursy dla publiczności oraz degustacje potraw regionalnych zachęcały do odwiedzenia tego  regionu. Targi stały się także okazją do premiery nowego hasła promującego województwo: „Moda na Lubuskie”. Spójność wystąpienia oraz jego ścisłe powiązanie ze strategią marketingową promującą region dostrzegła także kapituła konkursu Acanthus Aureus, nagradzając stoisko Złotym Akantem.
W tyle nie pozostawały także pozostałe polskie regiony, prześcigając się w pomysłach na skuteczne przyciągnięcie uwagi zwiedzających. Wszystkie sposoby były dobre. Występy zespołów, konkursy z nagrodami, degustacje regionalnych smakołyków, mapy i przewodniki, a nawet wizyta Miss Polonia z pewnością pomogą zachować w pamięci wizytę na stoisku i zachęcą do odwiedzenia regionów w przyszłości.
Niemalże cały pawilon 3 zajęły ekspozycje narodowe, kuszące zwiedzających  równie pomysłowo i profesjonalnie. Wszak Polacy coraz chętniej podróżują, a podróżom tym z pewnością sprzyja rozwój tanich linii lotniczych. 
Nie byłoby turystyki bez touroperatorów i biur podróży –  grupę organizatorów ruchu turystycznego na TOUR SALONIE reprezentowało aż 120 firm. Istotny element ekspozycji stworzyli gestorzy bazy noclegowej - duże sieci hotelowe, jak również hotele historyczne, uzdrowiska (hotele SPA, ośrodki wellness z Polski i zagranicy) ośrodki wypoczynkowo-konferencyjne, pensjonaty i gospodarstwa agroturystyczne. Dzięki doskonałej targowej infrastrukturze w targach uczestniczyli także renomowani producenci autobusów (Solaris Bus & Coach oraz Evobus Polska) oraz przewoźnicy: drogowi (m.in. EUROBUS), promowi (Petpolonia, PŻB, SKANDIA-SCANDLINES, Unity Line), kolejowi (PKP Przewozy Regionalne i PKP INTERCITY, którzy zaprezentowali swoje najnowocześniejsze wagony oraz wagony retro) oraz tanie linie lotnicze (Centralwings, WIZZAIR oraz niemieckie  DAUAIR i FISCHER AIR) oraz lotniska.

WYSPA ZDROWIA na zdrowie
Po raz pierwszy na TOUR SALONIE wyodrębniona została WYSPA ZDROWIA, czyli ekspozycja specjalna uzdrowisk, hoteli  SPA i ośrodków wellness z Polski, Słowacji, Litwy iUkrainy. To zupełnie nowe wydarzenie, dzięki któremu wystawcy uzyskali unikalną możliwość efektywnego dotarcia do odbiorców swoich usług, przede wszystkim na rynku komercyjnym. Zainteresowanie, z jakim spotkało się przedsięwzięcie pozwala sądzić, że ta część ekspozycji będzie się rozwijać podczas kolejnych edycji targów.
 
W ramach polskiej części WYSPY ZDROWIA wystąpiły m.in.: Zespół Uzdrowisk Kłodzkich wraz z Polanicą, Dusznikami i Kudową, Unia Uzdrowisk Polskich (Busko-Zdrój, inowrocławskie „Solanki”, Nałęczów, Kołobrzeg, Połczyn), Uzdrowisko Rymanów i Iwonicz, Uzdrowisko Szczawno-Jedlina. Obecne były także hotele SPA i ośrodki wellness, wśród nich Orbis Gdańsk, Hotel Muza z Dusznik Zdroju, Jelenia Struga z Kowar, Malinowy Zdrój z Krakowa, Hotel Mrongovia z Mrągowa oraz obiekty tego typu z zagranicy. Mocny akcent WYSPY ZDROWIA stanowiło także stoisko WIELSPIN-u.
Hasłem „Odkryjcie oazy zdrowia” zapraszały na swoje stoiska uzdrowiska słowackie, które licznie pojawiły się w ramach Wyspy Zdrowia. Swoje oferty przedstawiły uzdrowiska w Bardejowie, Bojnicach, Dudincach, Pieszczanach, Rajeckich Teplicach, Smrdakach i Turczanskich Teplicach.
Uczestnicy WYSPY ZDROWIA, przedstawiciele touroperatorów, gmin uzdrowiskowych oraz zaproszeni eksperci wzięli udział w Forum Dyskusyjnym „WYSPA ZDROWIA, czyli wszystko o turystyce uzdrowiskowej”, podczas którego omawiane były tematy związane z kierunkami rozwoju turystyki uzdrowiskowej.
Wydarzeniem towarzyszącym WYSPIE ZDROWIA był konkurs na hasło promocyjne, który przygotowany został wspólnie z Głosem Wielkopolskim – patronem medialnym przedsięwzięcia. Fundatorami nagród były uzdrowiska uczestniczące w targach. Wygrać można było vouchery na pobyt w uzdrowiskach oraz upominki. Publiczność wskazała także najlepszą ofertę prezentowaną w ramach WYSPY ZDROWIA. Nagroda Publiczności – piękna szklana statuetka – przypadła w udziale Zespołowi Uzdrowisk Kłodzkich.

Wypoczynek z historią w tle
Zupełną nowością na TOUR SALONIE była także ekspozycja  „Wypoczynek z historią w tle”, którą stworzyły polskie hotele mieszczące się w historycznych zamkach, pałacach i dworkach. W tym roku swoje obiekty zaprezentowało 10 wystawców. Owocne rozmowy na stoiskach pozwalają przypuszczać, że ta część ekspozycji z pewnością rozrośnie się za rok. Wszak w Polsce zachowało się wiele tego typu obiektów, które cieszą się coraz większą popularnością, szczególnie wśród turystów zagranicznych.

Festiwal filmów turystycznych TOUR FILM – rekordowy i międzynarodowy
Już od kilku lat podczas targów TOUR SALON odbywa się jedyny w Polsce festiwal filmów turystycznych. Kolejna, ósma już edycja, była rekordowa. Do konkursu zgłoszono ponad 60 filmów i prezentacji multimedialnych z Bułgarii, Chorwacji, Czech, Francji, Indii, Polski, Portugalii i Tunezji. Szczególnie mocno swoją obecność zaakcentowały polskie regiony oraz ... Bułgaria, która zgłosiła aż 6 obrazów. Jury przyznało nagrody główne w czterech kategoriach, dwie nagrody specjalne oraz kilka wyróżnień. Dodatkowe nagrody przyznali także: Patron targów TOUR SALON -  Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Prezes TV Biznes – partner TOUR FILMU. Nagrody, w tym również pieniężne, wręczone zostały laureatom podczas uroczystej Gali Finałowej.

Mnóstwo wydarzeń
Nie sposób w kilku zdaniach szczegółowo zrelacjonować programu wydarzeń.  Oprócz wspomnianego wcześniej Forum Dyskusyjnego WYSPA ZDROWIA i festiwalu filmowego znalazło się w nim kilka konferencji prasowych, uroczystości związane z obchodami jubileuszu 80-lecia Polskiego Towarzystwa Schronisk Młodzieżowych i 15-lecia Polskiej Izby Turystyki, rozstrzygnięcia wielu konkursów branżowych, spotkania organizacji działających w obszarze turystyki (m.in. posiedzenie Rady POT i spotkanie Rady Krajowej Izb Turystyki) oraz  seminaria i wydarzenia odbywające się w ramach trwającej równolegle Wystawy Produktów i Usług dla Hotelarstwa i Gastronomii GASTRO-INVEST-HOTEL. Odbyły się cztery konkursy kulinarne, liczne seminaria i konferencje oraz cieszący podniebienia gości targowych Festiwal Kuchni Regionalnych.

Ekspozycja wystawców targów TOUR SALON i GASTRO-INVEST-HOTEL w połączeniu z tak bogatym programem wydarzeń potwierdza pozycję poznańskich targów turystycznych, jako lidera na polskim rynku. Nowe pomysły przygotowywane na kolejną edycję z pewnością pomogą tę pozycję utrzymać.

Na kolejną edycję targów zapraszamy w dniach od 25 do 28 października 2006r.  Do zobaczenia w Poznaniu.


Inne wiadomości:



zaloguj | kontakt | wczasy.pl | Wczasy.pl polub nas na FB | Władysławowo
Wszelkie prawa zastrzeżone - HOGA.PL S.A. 1999-2024